kilka najważniejszych słów O nas

6:30-17:00

 poniedziałek

6:30-17:00

wtorEK

6:30-17:00

ŚRoda

6:30-17:00

godziny otwarcia

piątek

6:30-17:00

Czwartek

Nasze przedszkole jest zawsze czynne od poniedziałku do piątku. wyjątek stanowią dni ustawowo wolne od pracy, długie weekendy, oraz dwie dwutygodniowe przerwy: świąteczno-noworoczna oraz wakacyjna.

 

pełny harmonogram pracy przedszkola rodzice otrzymują na pierwszym zebraniu w każdym nowym roku szkolnym.

misja

 

Przedszkole Niepubliczne "Wyspa Przedszkolaka" zostało założone we wrześniu 2012 roku.

Co roku wizja naszego przedszkola zmienia się wraz z potrzebami i oczekiwaniami zarówno dzieci, jak i ich rodziców.

Rodzice stanowią ważną część naszej przedszkolnej społeczności. Dzięki zaangażowaniu rodziców w codzienne życie naszej placówki, systematycznie podwyższamy jakość świadczonych na rzecz dzieci usług oraz zapewniamy wspaniałe warunki do ich rozwoju.

W naszym przedszkolu wszystkie dzieci są równe, bez względu na status społeczny, finansowy, religijność czy posiadane niepełnosprawności. Dbamy o integrację wszystkich dzieci zapewniając im szanse osiągnięcia pełnego i harmonijnego rozwoju.

Wartości, jakimi się kierujemy to: radość z osiągania sukcesu, umiejętność współdziałania, wzajemne poszanowanie, w tym uwzględnianie niepowtarzalności każdego z wychowanków oraz uwzględnianie indywidualnych predyspozycji, umiejętności i uzdolnień dzieci.

Nasz zespół wyróżnia potrzeba ciągłego doskonalenia się, konsekwencja w dążeniu do celu, umiejętność współpracy w zespole nauczycieli, dbanie o pozytywne relacje z rodzicami, zaangażowanie w życie przedszkola, radość z pracy z dziećmi.

wizja

 

Podczas procesu realizacji wychowania i nauczania dzieci w wieku przedszkolnym, zależy nam, aby nasi wychowankowie, osiągając dojrzałość szkolną:

- znali samych siebie- własne możliwości, swoją wartość, indywidualne uzdolnienia;

- lubili siebie i innych;

- wierzyli w siebie- umieli pokonywać trudne sytuacje;

- potrafili nazywać uczucia towarzyszące im w różnych sytuacjach oraz nabyli umiejętności radzenia sobie z uczuciami negatywnymi;

- rozumieli uczucia innych;

- byli swobodni w relacjach z dorosłymi, umieli bronić własnych racji i słuchać ze zrozumieniem innych;

- mieli poczucie partnerstwa, równego i sprawiedliwego traktowania siebie nawzajem;

- dotrzymywali zawieranych umów;

- nabyli umiejętności oceniania siebie i innych bez krytykanctwa;

- byli wrażliwi i tolerancyjni;

- umieli współdziałać i współpracować dla osiągnięcia wspólnego celu.

 

W sferze poznawania i kształtowania postaw chcemy, aby nasi wychowankowie:

- umieli myśleć- działać twórczo, a nie odtwórczo;

- czerpali radość z tworzenia;

- rozwijali wyobraźnię;

- odkrywali zależności między zjawiskami w środowisku przyrodniczym, społecznym i technicznym;

- polubili samodzielne poszukiwanie informacji, ich gromadzenie i prezentację;

- umieli analizować i syntezować, wykorzystując wcześniejsze doświadczenia i wiedzę;

- potrafili wyrażać siebie poprzez aktywność ruchową, plastyczną, werbalną, muzyczną i mimiczną;

- rozwijali mowę w zasobie słownictwa i swobodnej komunikacji;

- lubili samodzielnie manipulować, konstruować, przekształcać i doświadczać.

 

W sferze organizacji i zarządzania zależy nam, aby: 

- kadra pedagogiczna posiadała najwyższe z możliwych kwalifikacje do wspomagania rozwoju dzieci, zgodnie z ich indywidualnym potencjałem;

- wszyscy pracownicy przedszkola mieli świadomość współuczestniczenia w procesie wychowania i rozumieli znaczenie postaw naszych wychowanków;

- kadra pedagogiczna wykorzystywała nowatorskie metody pracy z dziećmi, nieustająco dbając o własny rozwój, doskonalenie warsztatu pracy i podnoszenie kwalifikacji;

- organizacja pracy przedszkola odpowiadała potrzebom rodziców wychowanków;

- rodzice naszych wychowanków mieli poczucie współuczestnictwa we wszystkich istotnych sprawach dotyczących funkcjonowania przedszkola;

- relacje między organami przedszkola były oparte na zasadzie partnerstwa, zaufania, współodpowiedzialności i współpracy.

 

W sferze współpracy z instytucjami dążymy do:

- promowania przedszkola i jego osiągnięć w lokalnym środowisku edukacyjnym;

- organizacji i uczestnictwa w międzyprzedszkolnych konkursach o charakterze lokalnym;

- współpracy z organizacjami działającymi na rzecz dzieci i rodziny;

- upowszechnianie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w szeroko funkcjonującym środowisku przedszkolnym;

- prowadzenie konsultacji diagnostycznych i terapeutycznych dla naszych wychowanków;

- współpraca z poradnią psychologiczno- pedagogiczną w celu zapewnienia jak najlepszych warunków do rozwoju dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wymagających wczesnego wspomagania rozwoju;

- podejmowania inicjatyw  w zakresie pedagogizacji rodziców poprzez ich uczestnictwo w spotkaniach z nauczycielami edukacji przedszkolnej oraz nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe oraz terapeutyczne.

 

W sferze doskonalenia własnego ( instytucji) dążymy do:

- podnoszenia jakości pracy przedszkola we wszystkich sferach jego funkcjonowania, z wykorzystaniem różnych narzędzi ewaluacyjnych;

- doskonalenia warsztatu pracy kadry pedagogicznej i jej umiejętności poprzez różnorodne formy warsztatowe i szkoleniowe;

- dostosowania organizacji pracy przedszkola do potrzeb środowiska lokalnego.

Nasze przedszkole to:

dwie grupy dzieci

Kotki ( 2,5-4 lat)         Rybki (4-6 lat)

zespół wykwalifikowanych nauczycieli i specjalistów

zbilansowane i smaczne posiłki- własna kuchnia

wszechstronny rozwój dziecka

aktywnie spędzony czas na nauce i zabawie

miejsce wielu przygód, atrakcji i imprez

domowa i rodzinna atmosfera

miejsce nawiązywania przyjaźni i relacji

16:00-17:00

14:30-16:00

14:00-14:30

Zabawy zorganizowane przez nauczyciela lub dowolne inicjatywy dzieci. Czas integracji i nawiązywania prawidłowych relacji w grupie, zabawy swobodne i tematyczne lub wyjście na przedszkolny plac zabaw . 

Rozchodzenie się dzieci do domów.

Popołudniowe zajęcia dodatkowe, praca indywidualna z dziećmi sześcioletnimi, zajęcia terapeutyczne, gry i zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, grafomotoryczne. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualny rozwój dziecka, jego zdolności i zainteresowań.

Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń przy muzyce, słuchanie bajek lub leżakowanie dla chętnych.

Zabawy i gry na świeżym powietrzu, zabawy na placu zabaw, spacery poza teren przedszkola połączone z obserwacją przyrody, zbieraniem materiału przyrodniczego oraz poznawaniem najbliższego otoczenia. Wdrażanie do zasad bezpiecznego zachowania się na terenie przedszkola i poza nim.

Czynności samoobsługowe, wdrażanie dzieci do samodzielności w zakresie zakładania i zdejmowania odzieży i butów. Nabywanie i doskonalenie umiejętności zapinania guzików, wiązania sznurowadeł, zapinania kurtek oraz utrzymywania porządku wokół siebie.

 zabawa 

 Dodatkowe aktywności 

 podwieczorek

  spacerki

  obiad

12:45-14:00

12:00-12:45

czas nauki

Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze realizowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem pakietów edukacyjnych i tablicy multimedialnej. Stwarzanie sytuacji stymulujących wszechstronny rozwój dziecka oraz nabywania kluczowych umiejętności. Wdrażanie dzieci do posługiwania się językiem angielskim- język angielski. Zajęcia umuzykalniające, logopedyczne, ćwiczenia gimnastyczne, kodowanie i robotyka, gimnastyka korekcyjna.

Przygotowania do śniadania, czynności higieniczno- porządkowe. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz umiejętności posługiwania się sztućcami. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.

śniadanko

 9:30-12:00

8:30-9:30

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące dzieci, zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne, czytanie książeczek, kolorowanki. Praca indywidualna wychowawcy z dzieckiem, praca z dziećmi uczęszczającymi do specjalistów.

czas intergacji

jak wygląda dzień Naszych przedszkolaków?

6:30-8:30

Przygotowania do podwieczorku, czynności higieniczno- porządkowe. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz umiejętności posługiwania się sztućcami. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.

Przygotowania do obiadu, czynności higieniczno- porządkowe. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz umiejętności posługiwania się sztućcami. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.

Adres: Ul. M. Boguckiego 52 A 80-690 Gdańsk                tel. 691 837 209                    e-mail: wyspa.przedszkolaka@wp.pl