Przedszkole Niepubliczne "Wyspa Przedszkolaka" zostało założone we wrześniu 2012 roku.
Co roku wizja naszego przedszkola zmienia się wraz z potrzebami i oczekiwaniami zarówno dzieci, jak i ich rodziców.
Rodzice stanowią ważną część naszej przedszkolnej społeczności. Dzięki zaangażowaniu rodziców w codzienne życie naszej placówki, systematycznie podwyższamy jakość świadczonych na rzecz dzieci usług oraz zapewniamy wspaniałe warunki do ich rozwoju.
W naszym przedszkolu wszystkie dzieci są równe, bez względu na status społeczny, finansowy, religijność czy posiadane niepełnosprawności. Dbamy o integrację wszystkich dzieci zapewniając im szanse osiągnięcia pełnego i harmonijnego rozwoju.
Wartości, jakimi się kierujemy to: radość z osiągania sukcesu, umiejętność współdziałania, wzajemne poszanowanie, w tym uwzględnianie niepowtarzalności każdego z wychowanków oraz uwzględnianie indywidualnych predyspozycji, umiejętności i uzdolnień dzieci.
Nasz zespół wyróżnia potrzeba ciągłego doskonalenia się, konsekwencja w dążeniu do celu, umiejętność współpracy w zespole nauczycieli, dbanie o pozytywne relacje z rodzicami, zaangażowanie w życie przedszkola, radość z pracy z dziećmi.
Podczas procesu realizacji wychowania i nauczania dzieci w wieku przedszkolnym, zależy nam, aby nasi wychowankowie, osiągając dojrzałość szkolną:
- znali samych siebie- własne możliwości, swoją wartość, indywidualne uzdolnienia;
- lubili siebie i innych;
- wierzyli w siebie- umieli pokonywać trudne sytuacje;
- potrafili nazywać uczucia towarzyszące im w różnych sytuacjach oraz nabyli umiejętności radzenia sobie z uczuciami negatywnymi;
- rozumieli uczucia innych;
- byli swobodni w relacjach z dorosłymi, umieli bronić własnych racji i słuchać ze zrozumieniem innych;
- mieli poczucie partnerstwa, równego i sprawiedliwego traktowania siebie nawzajem;
- dotrzymywali zawieranych umów;
- nabyli umiejętności oceniania siebie i innych bez krytykanctwa;
- byli wrażliwi i tolerancyjni;
- umieli współdziałać i współpracować dla osiągnięcia wspólnego celu.
W sferze poznawania i kształtowania postaw chcemy, aby nasi wychowankowie:
- umieli myśleć- działać twórczo, a nie odtwórczo;
- czerpali radość z tworzenia;
- rozwijali wyobraźnię;
- odkrywali zależności między zjawiskami w środowisku przyrodniczym, społecznym i technicznym;
- polubili samodzielne poszukiwanie informacji, ich gromadzenie i prezentację;
- umieli analizować i syntezować, wykorzystując wcześniejsze doświadczenia i wiedzę;
- potrafili wyrażać siebie poprzez aktywność ruchową, plastyczną, werbalną, muzyczną i mimiczną;
- rozwijali mowę w zasobie słownictwa i swobodnej komunikacji;
- lubili samodzielnie manipulować, konstruować, przekształcać i doświadczać.
W sferze organizacji i zarządzania zależy nam, aby:
- kadra pedagogiczna posiadała najwyższe z możliwych kwalifikacje do wspomagania rozwoju dzieci, zgodnie z ich indywidualnym potencjałem;
- wszyscy pracownicy przedszkola mieli świadomość współuczestniczenia w procesie wychowania i rozumieli znaczenie postaw naszych wychowanków;
- kadra pedagogiczna wykorzystywała nowatorskie metody pracy z dziećmi, nieustająco dbając o własny rozwój, doskonalenie warsztatu pracy i podnoszenie kwalifikacji;
- organizacja pracy przedszkola odpowiadała potrzebom rodziców wychowanków;
- rodzice naszych wychowanków mieli poczucie współuczestnictwa we wszystkich istotnych sprawach dotyczących funkcjonowania przedszkola;
- relacje między organami przedszkola były oparte na zasadzie partnerstwa, zaufania, współodpowiedzialności i współpracy.
W sferze współpracy z instytucjami dążymy do:
- promowania przedszkola i jego osiągnięć w lokalnym środowisku edukacyjnym;
- organizacji i uczestnictwa w międzyprzedszkolnych konkursach o charakterze lokalnym;
- współpracy z organizacjami działającymi na rzecz dzieci i rodziny;
- upowszechnianie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w szeroko funkcjonującym środowisku przedszkolnym;
- prowadzenie konsultacji diagnostycznych i terapeutycznych dla naszych wychowanków;
- współpraca z poradnią psychologiczno- pedagogiczną w celu zapewnienia jak najlepszych warunków do rozwoju dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz wymagających wczesnego wspomagania rozwoju;
- podejmowania inicjatyw w zakresie pedagogizacji rodziców poprzez ich uczestnictwo w spotkaniach z nauczycielami edukacji przedszkolnej oraz nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe oraz terapeutyczne.
W sferze doskonalenia własnego ( instytucji) dążymy do:
- podnoszenia jakości pracy przedszkola we wszystkich sferach jego funkcjonowania, z wykorzystaniem różnych narzędzi ewaluacyjnych;
- doskonalenia warsztatu pracy kadry pedagogicznej i jej umiejętności poprzez różnorodne formy warsztatowe i szkoleniowe;
- dostosowania organizacji pracy przedszkola do potrzeb środowiska lokalnego.
Kotki ( 2,5-4 lat) Rybki (4-6 lat)
Zabawy zorganizowane przez nauczyciela lub dowolne inicjatywy dzieci. Czas integracji i nawiązywania prawidłowych relacji w grupie, zabawy swobodne i tematyczne lub wyjście na przedszkolny plac zabaw .
Rozchodzenie się dzieci do domów.
Popołudniowe zajęcia dodatkowe, praca indywidualna z dziećmi sześcioletnimi, zajęcia terapeutyczne, gry i zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, grafomotoryczne. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualny rozwój dziecka, jego zdolności i zainteresowań.
Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń przy muzyce, słuchanie bajek lub leżakowanie dla chętnych.
Zabawy i gry na świeżym powietrzu, zabawy na placu zabaw, spacery poza teren przedszkola połączone z obserwacją przyrody, zbieraniem materiału przyrodniczego oraz poznawaniem najbliższego otoczenia. Wdrażanie do zasad bezpiecznego zachowania się na terenie przedszkola i poza nim.
Czynności samoobsługowe, wdrażanie dzieci do samodzielności w zakresie zakładania i zdejmowania odzieży i butów. Nabywanie i doskonalenie umiejętności zapinania guzików, wiązania sznurowadeł, zapinania kurtek oraz utrzymywania porządku wokół siebie.
Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze realizowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem pakietów edukacyjnych i tablicy multimedialnej. Stwarzanie sytuacji stymulujących wszechstronny rozwój dziecka oraz nabywania kluczowych umiejętności. Wdrażanie dzieci do posługiwania się językiem angielskim- język angielski. Zajęcia umuzykalniające, logopedyczne, ćwiczenia gimnastyczne, kodowanie i robotyka, gimnastyka korekcyjna.
Przygotowania do śniadania, czynności higieniczno- porządkowe. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz umiejętności posługiwania się sztućcami. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące dzieci, zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne, czytanie książeczek, kolorowanki. Praca indywidualna wychowawcy z dzieckiem, praca z dziećmi uczęszczającymi do specjalistów.
Przygotowania do podwieczorku, czynności higieniczno- porządkowe. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz umiejętności posługiwania się sztućcami. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
Przygotowania do obiadu, czynności higieniczno- porządkowe. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz umiejętności posługiwania się sztućcami. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
Adres: Ul. M. Boguckiego 52 A 80-690 Gdańsk tel. 691 837 209 e-mail: wyspa.przedszkolaka@wp.pl